LabView Fan Group
aplikuj!

23.04 nie ma spotkania koła, zapraszamy wszystkich 30.04!

Wtorek godzina 18.00, budynek E-1 Sala 107

Kółko i krzyżyk

Autor: Jakub Uliarczyk

LabVIEW to język programowania, a programować można nie tylko aplikacje do realizacji poważnych zadań. Każdy programista powinien też znaleźć czas na rozrywkę i... dla rozrywki zaprogramować kilka gier!

W ramach różnych ćwiczeń, najlepszą zabawą było dla mnie pisanie mini gier w środowisku LabVIEW. Niby nic, ale za to można doskonale poćwiczyć standardowe struktury takie jak timer’y czy wzorce projektowe, a ponadto można zagłębić się w temat property node’ów dla kontrolek i indykatorów. Jedną z takich gier, jest proste kółko i krzyżyk.

Kółko i krzyżyk

W tej aplikacji, najciekawszą rzeczą było napisanie logiki komputera. Nie chciałem używać gotowych rozwiązań, które można znaleźć w Internecie, dlatego postanowiłem wymyślić algorytm dla komputera samodzielnie. Takie podejście moim zdaniem jest całkiem słuszne, w momencie gdy chcemy poćwiczyć, co daje pewne obycie w LabVIEW, a po drugie trochę naprężymy swoje zwoje mózgowe.

Gra jest zbudowana z wykorzystaniem wzorca projektowego maszyny stanów z Event Structure.

Poniżej znajduje się link do gry. Miłej zabawy!

 

PS. W razie znalezienia jakiś bug’ów, dajcie znać na Facebooku lub na kontakt@lvfg.pwr.edu.pl !

 

Instrukcja:
Po uruchomieniu aplikacji można swobodnie grać z komputerem bez ograniczeń czasowych i punktowych. Przyciskiem „CLEAR” można wyczyścić obecne rozdanie, a przyciskiem „RESET POINTS” wyzerować punkty. Po wciśnięciu przycisku „Start!” uruchamia się cykl dziesięciu rund po 6 sekund (dotychczasowe wyniki i ułożenie są kasowane). Inaczej mówiąc, w ciągu 6 sekund musisz rozegrać partię, w przeciwnym razie punkt zdobywa komputer. Po rozegraniu wszystkich rund, możesz wpisać się do listy zwycięzców.

 

Autor: Jakub Uliarczyk


Załączniki: Noughts-and-Crosses.zip

Uwaga: Aplikacja w załączniku została skompilowana dla LabVIEW 2016.

W ramach różnych ćwiczeń najlepszą dla mnie zabawą było pisanie mini gier w środowisku LabVIEW. Niby nic taka aplikacja, ale doskonale można poćwiczyć sobie standardowe struktury takie jak timer’y czy wzorce projektowe, a ponadto można zagłębić się w temat property node’ów dla kontrolek i indykatorów. Jedną z takich gier jest proste kółko i krzyżyk. 
© 2011-2019 LabVIEW Fan Group